Blog

Blogun Değer Kazanması Temiz Dil

Temiz Dil

Seo seo seo… Bitmek bilmeyen bir tartışma. Ne yapsak da Google’da üst sıraya yükselsek? İlk cevap SEO’ya uygun yazılmış, temiz, kaliteli, özgün içerik. İyi de nedir içeriğin kaliteli olması?

İçeriğin kaliteli olması öncelikle yazım krallarına uygun yazılmasıdır. Evet çok sıkıcı biliyorum, -de,-da’ları ayır, -ki’yi ayır, soru ekleri ayrı? Ne, ne de cümleleri olumsuzluk ekiyle bitmez.

“Eeeööf Türkçe dersindemiyim, ben sadece deneyimlerimi paylaşıyorum taam mı! Kitapmı yazcazki buna dikkat edelim! Ben hissettiğim gibi yazıyorum, anlaşılıyormu, o zaman sorun yok!”

Dur güzel kardeşim hemen celallenme. Belki kitap yazsan hataya daha çok yer var, çünkü redaktör düzeltir, editör gözden geçirir. Ama blogunun yazarı da, redaktörü de sensin. Hem kötü bir Türkçe ile yazdığında Google bunu da biliyor. Bak şu konuda anlaşalım. Google akıllı, Google eğitimli, Google iyi blogger’ları sever, korur, harcamaz. Sen de madem bu büyük aklın içinde yer arıyorsun, o zaman kaliteli içerik konusunu es geçme.

Dilini doğru kullanman gerektiğini ben söylemiyorum. Ben kimim ki? O yüzden kişisel algılama rica ederim. Bunu Google söylüyor sana, bana, herkese. İmla hatalarıyla dolu bir yazı daha iyisi çıktığı anda geri plana düşmek için bekliyor. Çünkü indeks mantığı böyle çalışıyor. İstersen araştırabilirsin.

Peki neden? İnsanlar kötü blog yazıları görmek istemiyor. Google’da bunu dikkate alıyor, çünkü reklam metinlerinde hata yapan şirketlerin bile müşteri kaybettiği bilinen bir gerçek.

O yüzden şimdi sakince bir yazım kılavuzu edin ve SEO denen şeyin her şeyden önce (gerçekten de teknik her şeyden önce) dille alakalı olduğunu bir daha düşün. Zaten kurallara uygun yazsan ne kaybedersin ki?

Tanışırız elbet. :)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir